Bine ati venit la Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa
CFR Marfa S.A. !
Actele normative care reglementeaza organizarea si functionarea S.N.T.F.M. "CFR Marfa" S.A sunt:
* HG nr. 582/1998 privind infiintarea S.N.T.F.M. "CFR Marfa" S.A prin reorganizarea SNCFR
* OUG nr. 12/1998 privind transportul pe caile ferate romane si reorganizarea SNCFR
Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa, "CFR Marfa"-SA a fost infiintata la data de 1 Octombrie 1998, dupa reorganizarea prin diviziune a Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane si avand statut de societate comerciala pe actiuni.
S.N.T.F.M. "CFR Marfa" S.A. este o societate, persoana juridica romana, care desfasoara activitati de interes public national, in scopul realizarii transportului feroviar public de marfa, avand ca obiect principal de activitate efectuarea transportului de marfuri in trafic intern si international. Astfel:
* utilizeaza infrastructura feroviara publica sau privata, pusa la dispozitie de catre Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" - S.A., in conditiile legii;
* este proprietarul patrimoniului, poseda autonomie in administrarea bunurilor sale si beneficiaza de rezultatele activitatii sale.
S.N.T.F.M. "CFR Marfa" S.A. este condusa de Adunarea Generala a Actionarilor care decide asupra politicii economice a societatii si asupra activitatii ei. Imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului social de stat in Adunarea Generala a Actionarilor sunt in numar de cinci, dintre care unul este specialist din Ministerul Finantelor Publice, acestia fiind numiti si revocati prin ordin al minstrului transporturilor.
S.N.T.F.M. "CFR Marfa" S.A. este administrata de 11 administratori care constituie Consiliul de Administratie, dintre care unul este specialist din Ministerul Finantelor Publice. Conducerea S.N.T.F.M. "CFR Marfa" S.A. este asigurata de Directorul General care este si Presedintele Consiliului de Administratie. Pina la finalizarea procesului de privatizare, reprezentantii statului in Consiliul de Administratie si Presedintele Consiliului de Administratie sunt numiti prin ordin al ministrului transporturilor.
Politica CFR Marfa referitoare la calitate, mediu, siguranta feroviara, sanatate si securitate operationala
S.N.T.F.M. "CFR Marfa" S.A. are aproximativ 19000 de angajati in structurile sale organizatorice, poseda un parc de 987 locomotive (electrice, Diesel-electrice si Diesel- hidraulice), un parc de aproximativ 55000 de vagoane structurate pe 23 de serii diferite si este dotata cu doua ferryboat-uri avind un deplasament de 12000 tdw fiecare.
Ca strategie pe termen scurt, CFR Marfa a stabilit urmatoarele obiective principale:
1. Scoatarea in afara companiei a unor activitati specifice precum:
* spalarea, dezinfectarea, dezinfectarea vagoanelor de uz general;
* spalarea vagoanelor cisterna;
* transbordarea marfurilor de pe calea ferata cu ecartament de 1435 mm pe vagoane de cale ferata cu ecartament de 1520 mm si vice-versa;
* camionarea bunurilor, de catre companii de transport inter-modal la si de la domiciliul clientului utilizind propriile mijloace de transport rutier;
CFR Marfa intentioneaza pentru doua dintre ramurile sus mentionate, respectiv transportul auto a bunurilor, sa atraga capital privat intr-un procent de 49%, putind astfel sa beneficieze de finantarea externa pe care Ministrul Transporturilor o poate furniza pentru intreprinderile mici si mijlocii.
2. Constituirea de centre teritoriale comerciale, in vederea descentralizarii structurilor de decizie, prin instalarea la nivel local de personal competent care va influenta pozitiv domeniul serviciilor si va aduce mai multa promptitudine in procesul luarii deciziei.
Romania a fost si este privilegiata prin pozitia ei geografica si accesul direct la Marea Neagra si Dunare.
"Drumul matasii" prin care se pot realiza conexiuni de transport intre Europa, Caucaz, Asia Centrala, si Orientul Mijlociu este un proiect ambitios pentru noi. Congestia care se manifesta in ultima perioada in marile porturi europene, precum si perspectivele cresterii schimburilor comerciale intre tarile europene si cele asiatice, impun tot mai acut refacerea rutelor sudice ale "Drumului Matasii". Refacerea acestor rute reprezinta un factor deosebit de important pentru dezvoltarea economica a zonelor traversate, ofera o alternativa cu caracter concurential si complementar fata de rutele existente. Realizarea noului pod continental Euro-Asia vizeaza legarea portului Liayun si a altor porturi de pe coasta estica a Chinei prin calea ferata Longhai - Lanxin, trecatoarea Alta, tarile Asiei Centrale (Kazahkstan - Uzbekhistan - Tukmenistan), tarile Caucaziene (Azerbaijan, Georgia) sau Iran - Turcia de tarile sud-estice ale Europei si apoi de vestul Europei pina in portul Rotterdam (Olanda).
Realizarea acestui pod poate fi facuta pe trei rute:
· Prima: prin Kazakhstan/Uzbekhistan - Turkmenistan - Iran - Turcia si apoi Europa;
· A doua: prin Kazakhstan/Uzbekhistan - Turkmenistan - Marea Caspica - Azerbaijan - Georgia - Marea Neagra - Romania si apoi vestul si nordul Europei
· A treia: prin Kazakhstan spre nord prin Federatia Rusa (Moscova) si apoi spre vestul Europei.
De asemenea, trei dintre coridoarele pan-europene traverseaza tara noastra:
Coridorul IV Constanta - Bucuresti - Arad - Budapesta - Bratislava - Praga - Dresda,
Coridorul VII Constanta - Canalul Dunare-Marea Neagra - Dunare - Main - Rihn(Portul Rotterdam (Olanda)
Coridorul IX Contanta - Bucuresti - Iasi - Chisinau - Kiew -St.Petersburg - Helsinki. Portul Constanta impreuna cu dezvoltarea sa Constanta Sud este cel mai mare port comercial la Marea Neagra. Pot ancora nave cu un deplasament maxim de 200000 tdw. Sunt amenajate dane si terminale specializate astfel:
· Terminalul RO-RO care permite operarea unui numar de 30000 de autotrenuri TIR pe an;
· Terminalul ferry boat (pentru vagoane de cale ferata si pentru autotrenuri export, import si tranzit);
· Terminalul de transcontainere care permite manipularea a cca. 70,000 transcontainere de 20-40 de picioare/an; De asemenea in acelasi terminal in curind se vor putea manipula si cutii mobile si semiremorci. In acest an se va da in exploatare terminalul RO-LA (care va permite incarcarea - descarcarea autotrenurilor TIR, pe si de pe vagoane specializate - aflate in curs de constructie) care vor fi transportate spre vestul si nordul Europei pe reteaua CFR.
Informatii de pe pagina oficiala CFR Marfa
http://www.cfrmarfa.cfr.ro/romana.html