Trenuri Romanesti
Bun venit!
Trenuri Romanesti
Bun venit!
Trenuri Romanesti
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Trenuri Romanesti


 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ÎnregistrareÎnregistrare  Conectare  Galerie  
Ceas
Mai 2024
LunMarMierJoiVinSamDum
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
CalendarCalendar
Parteneri
Regiotrans

Infofer

CFR Calatori

transferoviar

regional

afer

rccftrans

routes
Ultimele subiecte
» Automotoare clasa 97 (regiotrans si via terra spedition)
ISTORIE CFR CALATORI Empty6th Ianuarie 2013, 11:50 am Scris de Admin

» Locomotive clasa 40,41,42
ISTORIE CFR CALATORI Empty6th Septembrie 2012, 12:37 pm Scris de COSTACHE MIHAIL

» 217 : Timisoara Nord - Periam - Lovrin - Nerau
ISTORIE CFR CALATORI Empty26th August 2012, 2:38 pm Scris de Admin

» Locomotive clasa 47
ISTORIE CFR CALATORI Empty14th August 2012, 8:08 am Scris de COSTACHE MIHAIL

» M 200 : Brasov - Sibiu - Arad - Curtici
ISTORIE CFR CALATORI Empty6th Iulie 2012, 12:18 pm Scris de Admin

» 318 Ineu-Cermei
ISTORIE CFR CALATORI Empty23rd Iunie 2012, 3:14 pm Scris de Admin

» Stiri legate de forum
ISTORIE CFR CALATORI Empty23rd Iunie 2012, 8:37 am Scris de Admin

» Locomotive clasa 45
ISTORIE CFR CALATORI Empty9th Iunie 2012, 6:11 pm Scris de COSTACHE MIHAIL

» Locomotive clasa 60 si 62
ISTORIE CFR CALATORI Empty29th Mai 2012, 7:00 pm Scris de COSTACHE MIHAIL

» Chat box conversatii!
ISTORIE CFR CALATORI Empty9th Mai 2012, 1:50 pm Scris de MARIAN

Cuvinte-cheie
gari
Conectare
Utilizator:
Parola:
Conectare automată: 
:: Mi-am uitat parola
Căutare
 
 

Rezultate pe:
 
Rechercher Cautare avansata
Bookmarking social
Bookmarking social reddit      

Pastrati adresa pe site-ul dvs. de bookmarking social

Pastrati adresa Trenuri Romanesti pe site-ul dvs. de bookmarking social
Sondaj
Ce v-ar determina sa nu mai alegeti trenu ca mijloc de transport?
o călătorie ce presupune schimbarea trenului
ISTORIE CFR CALATORI Vote_lcap14%ISTORIE CFR CALATORI Vote_rcap
 14% [ 1 ]
creşterea duratei de parcurs
ISTORIE CFR CALATORI Vote_lcap29%ISTORIE CFR CALATORI Vote_rcap
 29% [ 2 ]
schimbarea orei de plecare
ISTORIE CFR CALATORI Vote_lcap0%ISTORIE CFR CALATORI Vote_rcap
 0% [ 0 ]
creşterea preţului biletelor
ISTORIE CFR CALATORI Vote_lcap43%ISTORIE CFR CALATORI Vote_rcap
 43% [ 3 ]
alt motiv
ISTORIE CFR CALATORI Vote_lcap14%ISTORIE CFR CALATORI Vote_rcap
 14% [ 1 ]
Total voturi : 7
Statistici
Avem 106 membri înregistrați
Cel mai nou utilizator înregistrat este: ValiDinca

Membrii nostri au postat un numar de 3552 mesaje în 450 subiecte
Top postatori
Admin
ISTORIE CFR CALATORI Vote_lcapISTORIE CFR CALATORI Voting_barISTORIE CFR CALATORI Vote_rcap 
COSTACHE MIHAIL
ISTORIE CFR CALATORI Vote_lcapISTORIE CFR CALATORI Voting_barISTORIE CFR CALATORI Vote_rcap 
Sulzer 12LDA28
ISTORIE CFR CALATORI Vote_lcapISTORIE CFR CALATORI Voting_barISTORIE CFR CALATORI Vote_rcap 
razwy95
ISTORIE CFR CALATORI Vote_lcapISTORIE CFR CALATORI Voting_barISTORIE CFR CALATORI Vote_rcap 
Caravelle_Zg
ISTORIE CFR CALATORI Vote_lcapISTORIE CFR CALATORI Voting_barISTORIE CFR CALATORI Vote_rcap 
Norbi
ISTORIE CFR CALATORI Vote_lcapISTORIE CFR CALATORI Voting_barISTORIE CFR CALATORI Vote_rcap 
EA1~clony~106
ISTORIE CFR CALATORI Vote_lcapISTORIE CFR CALATORI Voting_barISTORIE CFR CALATORI Vote_rcap 
Prisecaru Florin
ISTORIE CFR CALATORI Vote_lcapISTORIE CFR CALATORI Voting_barISTORIE CFR CALATORI Vote_rcap 
Vlad
ISTORIE CFR CALATORI Vote_lcapISTORIE CFR CALATORI Voting_barISTORIE CFR CALATORI Vote_rcap 
Popescu Dan
ISTORIE CFR CALATORI Vote_lcapISTORIE CFR CALATORI Voting_barISTORIE CFR CALATORI Vote_rcap 

 

 ISTORIE CFR CALATORI

In jos 
2 participanți
AutorMesaj
Popescu Dan
Sef de statie
Sef de statie
Popescu Dan


Numarul mesajelor : 37
Data de inscriere : 18/06/2009

ISTORIE CFR CALATORI Empty
MesajSubiect: ISTORIE CFR CALATORI   ISTORIE CFR CALATORI Empty23rd Iunie 2009, 1:22 pm

AICI VA FI POSTAT TOATE DATELE DIN ISTORIA CFR
Sus In jos
Admin
Pheonix
Pheonix
Admin


Numarul mesajelor : 1280
Data de inscriere : 16/12/2008
Varsta : 28
Localizare : ineu

ISTORIE CFR CALATORI Empty
MesajSubiect: Re: ISTORIE CFR CALATORI   ISTORIE CFR CALATORI Empty27th August 2009, 3:55 pm

Caile Ferate Romane | CFR Caile Ferate din Romania au o istorie de mai bine de 125 de ani. De-a lungul acestora, calea ferata a fost un motor al progresului tehnic si economic al societatii.

Istoria Cailor Ferate Romane Inceputul secolului al XIX-lea marcheaza nasterea caii ferate, adevarata aventura tehnica feroviara schimband viata si conditiile existentiale ale locuitorilor planetei.
Aparitia caii ferate a inlaturat un concurent: tractiunea animalelor, nu dupa mult timp de la primul drum facut de locomotiva cu abur.
Inevitabil caile ferate vor lupta din greu cu un concurent puternic: transportul auto, pentru a-si mentine importanta transportatorilor.

Atestarea primelor linii ferate din Romania O data ce nu poate fi uitata: 15 septembrie 1830, se deschidea in Anglia prima cale ferata din lume, intre Liverpool si Manchester. La 27 octombrie 1831 linia a fost vizitata de tanarul bursier roman Petrache Poenaru, care, in raportul sau oficial, spunea printre altele:
"Am facut aceasta calatorie cu un nou mijloc de transport, care este una din minunile industriei secolului... douazeci de trasuri legate unele cu altele, incarcate cu 240 de persoane sunt trase deodata de o singura masina cu aburi..."
A fost primul roman care a calatorit cu trenul.

Prima cale ferata construita pe teritoriul Romaniei: "Linia carbunarilor" - Oravita - Bazias

Prima linie ferata din Romania Directorul districtului minier din muntii Banatului, Gustav Granzsteim, prin memoriul sau adresat Baronului Kubek - seful Administratiei Averilor Imperiale de la Viena - in anul 1845, atragea atentia asupra importantei economice a extragerii carbunelui din zona Aninei. Aceasta era o importanta sursa de alimentare cu carbune, la Bazias, a liniilor de navigare pe Dunare.

Infrastructura Cailor Ferate din Romania Intre anii 1845-1846 statul austriac pune stapinire pe toate minele particulare de carbune din Muntii Aninei.

CF Romania La 31 octombrie 1846 Cancelaria de la Viena aproba planul de construire a unei cai ferate cu tractiune cabalina, care sa transporte carbunele de la Anina la Oravita, ca si constructia fara intarziere a unei cai ferate normale de la Oravita pana in portul Bazias de la Dunare.

Transporturi Calatoti Romania La 20 august 1854 s-a inaugurat linia Oravita - Bazias, in lungime de 62,5 km, numai pentru transportul carbunelui, aceasta fiind prima cale ferata construita pe teritoriul de astazi al Romaniei.

Cai Ferate Romania Preluata la 12 ianuarie 1855 de catre "Societatea Cezaro-Craiasca Privilegiata a Cailor Ferate Austriece" (St.E.G.), dupa unele imbunatatiri, la 1 noiembrie 1856 a fost deschisa si pentru transportul calatorilor.

Transport Feroviar Romania Prima linie din lume construita pentru transportul marfurilor a fost in Anglia, "linia carbunelui": Stokton-Darlington (1825), pentru ca in Romania, prima cale ferata pentru transportul marfurilor sa fie tot o "linie a carbunelui": Oravita-Bazias.

Constructia de cai ferate in Romania
Perioada concesiunilor straine

Mersul Trenurilor Romania Intre anii 1864-1880, in Principatele Romane constructia de drumuri de fier a inceput prin cateva linii construite de concesiuni straine: Barkley, Strousberg si Offenheim.
Concesiunea Barkley: la 1 septembrie 1865, sub domnitorul Alexandru Ioan Cuza, Guvernul Roman da in constructie companiei engleze John Trevor-Barkley, linia Bucuresti-Giurgiu, linie care a fost terminata la 26 august 1869. Atunci regele Carol I a putut pleca cu primul tren romanesc de la Bucuresti la Giurgiu si de acolo, cu vaporul, mai departe la Viena.

Plecari Sosiri | CFR Dupa inaugurarea oficiala, linia a fost data in exploatare pentru transportul de calatori la 19 octombrie 1869, sub directia francezului Dubois.
Concesiunea Strousberg: in septembrie 1866 Parlamentul Roman voteaza legea pentru concesia constructiei liniei Varciorova - Bucuresti - Buzau - Braila - Galati - Tecuci - Roman si Tecuci - Barlad, in lungime totala de 915 km, unui consortiu german in frunte cu doctorul Strousberg. Concesiunea era data pentru o perioada de 90 de ani, pretul constructiei fiind de 270.000 franci aur/km. Statul Roman garanta 7,5% din capitalul investit, drept dobanda si amortisment.
Pentru obtinerea capitalului necesar constructiei, consortiul era autorizat sa emita obligatiuni a caror dobanda era platita pe timpul constructiei de catre consortiu, iar dupa terminarea lucrarilor si darea liniilor in exploatare, de catre Statul Roman, din venitul obtinut prin exploatarea caii ferate. La 10 septembrie 1868 se pune piatra fundamentala a Garii de Nord din Bucuresti, iar la 27 decembrie 1870 se deschide provizoriu linia Bucuresti - Buzau - Braila - Galati - Tecuci - Roman. In primavara anului 1871 ploile distrug o parte a liniei intrerupand circulatia. Guvernul Roman refuza in consecinta plata cuponului pe ianuarie 1871. Compania Strousberg neindeplinindu-si obligatiunile a fost inlocuita prin "Noua Societate a Actionarilor CFR".

Trenuri de calatori | Marfare La 13 septembrie 1872 se deschidea oficial linia Pitesti - Bucuresti - Buzau - Galati - Tecuci - Roman, iar la 9 mai 1878, linia Pitesti-Varciorova.
In decembrie 1879 si ianuarie 1880 Parlamentul, sub presiunea Germaniei, care conditiona de aceasta recunoasterea independentei noastre, voteaza rascumpararea liniilor construite si administrate de consortiul Strousberg si apoi de "Noua Societate a Actionarilor CFR", si asfel ia fiinta la 1 aprilie 1880 prima directie a CFR, constituita din domnii Kalinderu, Statescu si Falcoianu.

Istoria Cailor Ferate Romane Concesiunea Offenheim: la 24 mai 1868 si in conditii aproape similare cu concesiunea Strousberg, Statul Roman incheie cu consortiul Offenheim o conventie pentru constructia liniilor Roman-Itcani; Pascani-Iasi si Veresti-Botosani, in lungime totala de 224 km.
In decembrie 1869 se da in circulatie linia Roman-Itcani; in iunie 1870 linia Pascani-Iasi si in noiembrie 1871 linia Veresti-Botosani.
Exploatarea liniilor se face insa in conditii foarte proaste, statul trebuind in mod continuu sa plateasca anuitatea (amortismentul si dobanda cumulate in baza unui credit si care se platesc anual) pana cand, la 18 decembrie 1888 este nevoit sa sechestreze liniile, iar in ianuarie 1889 sa le rascumpere, obligandu-se la plata unei anuitati de 3.865.173 lei aur.
Intre timp, in urma razboiului de independenta din 1877, Dobrogea redevenind teritoriu romanesc, Statul Roman rascumpara in 1882 si linia Cernavoda - Constanta, construita sub Imperiul Otoman in 1860 de catre aceeasi companie Barkley, care construise si linia Giurgiu-Bucuresti si care o exploata.
Astfel Statul Roman devine proprietarul tuturor liniilor de cale ferata de pe teritoriul sau, in lungime totala de 1377 km, pe care le exploateaza de acum inainte in regie, cu personalul si controlul sau.

Prima cale ferata construita de ingineri romani
~ Buzau - Marasesti ~

Detalii magistrale CFR La 13 septembrie 1872 s-a deschis linia Bucuresti - Ploiesti - Buzau - Galati - Barbosi - Tecuci - Marasesti - Roman - Suceava.
Un calator care mergea de la Bucuresti la Suceava trebuia sa treaca prin Buzau-Galati-Tecuci-Marasesti spre Suceava, drum lung si costisitor.
Lipsa legaturii directe intre Buzau si Marasesti s-a resimtit pentru prima oara in timpul transporturilor militare din timpul Razboiului de Independenta (1877-1878), mai ales ca portiunea de linie din zona Barbosi-Braila putea fi blocata in orice moment cu artileria turca aflata pe Dunare.
Imediat dupa razboi, la initiativa curajoasa a primului Ministru Ion Bratianu, s-a hotarat sa se incredinteze inginerilor romani constructia caii ferate Buzau-Marasesti. Aceasta reprezenta o prioritate atat politica, strategica cat si economica pentru ca lega pe drumul cel mai scurt caile ferate din Moldova cu cele din Muntenia.

Transport Calatori CFR La 30 martie 1879 se publica in Monitorul Oficial legea nr. 591, promulgata de Regele Carol I, prin care linia Buzau-Marasesti se declara de "utilitate publica", proiectele urmand sa fie intocmite de Ministerul Lucrarilor Publice. Linia, in lungime de 90 km a fost studiata, proiectata si executata intre mai 1879 si 1 iunie 1881, de catre Inspectorul General, ing. Dimitrie Frunza, impreuna cu un grup de 22 de tineri ingineri romani.
Constructia liniei a costat 8.548.675,4 lei aur, respectiv 93.214 lei aur/km, fata de 306.000 lei aur/km reprezentand costul liniilor executate de concesionarii straini.

Prima cale ferata din Romania Inaugurarea oficiala a liniei Buzau-Marasesti s-a facut la 18 octombrie 1881 in prezenta Regelui Carol I si a Reginei Elisabeta, a Primului Ministru Ion Bratianu, membrii ai Guvernului, Conducatori ai Directiei Generale CFR si a unui numeros public.
Calea ferata Buzau-Marasesti a fost prima linie din Romania, proiectata si construita cu inteligenta romaneasca.
Caile ferate au patruns in vechile provincii istorice ale Romaniei de astazi pentru prima data in Banat (1854), apoi in Dobrogea (1860), Transilvania (1868), Muntenia (1869), Moldova si Bucovina (1869) si Oltenia (1875).

Sageata Albastra La 20 august 1854 se inaugureaza in Banat calea ferata a carbunelui Oravita-Bazias, cea mai veche linie de pe reteaua CFR. Pentru aceasta linie s-au adus 13 locomotive sistem Engerth fabricate la Viena.

Trenuri Romania La 4 octombrie 1860 este inaugurata calea ferata Constanta Port - Cernavoda Port pentru care societatea engleza concesionara "DBSR" aduce primele doua locomotive (Ovidiu si Tomis) fabricate de firma Bayer din Manchester.

Date CFR In Transilvania pentru caile ferate: Pispocladany - Oradea si Szojl - Arad au fost aduse primele doua locomotive fabricate la firma Mayer din Moulhouse (Franta).

Romania | Transport Feroviar Pentru deschiderea cailor ferate din Muntenia, in perioada 1869-1872, au fost aduse 8 locomotive de la firma engleza "Canada Works-Birkenhead".

Astfel pentru caile ferate construite pe teritoriul Romaniei de astazi, intre anii 1854-1875, au fost aduse in tara locomotive construite in Anglia, Franta si Austria.
Sus In jos
http://forum-trenuri.forumz.ro
Admin
Pheonix
Pheonix
Admin


Numarul mesajelor : 1280
Data de inscriere : 16/12/2008
Varsta : 28
Localizare : ineu

ISTORIE CFR CALATORI Empty
MesajSubiect: Re: ISTORIE CFR CALATORI   ISTORIE CFR CALATORI Empty6th Septembrie 2009, 1:41 pm

Reţeaua feroviară CFR

Infrastructura feroviară publică prezintă urmatoarele caracteristici generale:

-lungime reţea (km) - 11.380

-lungimea liniilor de exploatare electrificate (km) - 3.971

-lungime totală a liniilor de cale ferată (km) - 22.247

-lungime totală a liniilor electrificate (km) - 8.585

-densitate reţea (km/1000 km²) - 48

-linii duble (%) - 23

-linii electrificate (%) - 42

-gară|staţii de cale ferată (număr) - 1.419

-triaje de cale ferată (număr) - 21

-aparate de cale (număr) - 34.000

-poduri (număr) - 4.236

-podeţe (număr) - 14.531

-tuneluri (număr/km) - 211/63

Privind regimul de proprietate infrastructura feroviară este clasificată astfel:

- 17.535 km de infrastructură publică administrată de CFR

- 3.197 km de infrastructură privată a CFR

Reţeaua CFR este dotată cu 29.541 aparate de cale, din care 20.868 aparţin infrastructurii publice şi 8.672 aparţin infrastructurii private.
Sus In jos
http://forum-trenuri.forumz.ro
Continut sponsorizat





ISTORIE CFR CALATORI Empty
MesajSubiect: Re: ISTORIE CFR CALATORI   ISTORIE CFR CALATORI Empty

Sus In jos
 
ISTORIE CFR CALATORI
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» 401 : Ilva Mica - Salva - Dej Calatori - Cluj Napoca

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Trenuri Romanesti :: Caile Ferate Romane(C.F.R) :: C.F.R CALATORI-
Mergi direct la: